Renault, önce Arjantin ardından Brezilya’da lansmanlarıyla Logan ürün gamını zenginleştirerek, kullanım alanı geniş bu aracını, iki ülkedeki aile arabası talep eden müşterilerine, uygun bir satış fiyatından sunuyor.
• X90 platformunda geliştirilen araçların birbirini takip etmesi, Curitiba üretim tesislerinin (Brezilya) üretim kapasitesinin daha etkin bir şekilde kullanılmasını sağlıyor.
• Curitiba’da üretilen araçlardan biri, Meksika pazarını hedefleyen bir Logan türevi ve Nissan markası adı altında piyasaya sürülecek.
• Ürün yelpazesinin zenginleşmesi, üretim artışı, satışlardaki artış, yeni işe alımlar, ticari şebekenin geliştirilmesi: tümü Renault büyüme planının Latin Amerika’da kat ettiği yolun göstergeleri.
Logan’ın, Kolombiya, Venezüella ve Ekvator’da satışa sunulmasından sonra, Mayıs ayında Arjantin’de ardından da Temmuz ayında Brezilya’da Renault adı altında lansmanı, Renault Kontrat 2009 planının Latin Amerika’da yeni bir aşamaya geçtiğine işaret ediyor. Renault, Logan’la, bölgede yeni bir müşteri kitlesini hedefliyor: geniş ve hesaplı, sağlam ve bakımı kolay bir araç arayışındaki aileler. Bölgenin, gelişme sürecindeki iki önemli otomobil pazarı olan Arjantin ve Brezilya, Renault için büyük bir potansiyel sunuyor: 2006’da, Brezilya’da 1.834.581 yeni araç (Binek + Ticari) trafiğe çıkarken, aynı yıl Arjantin’de bu sayı 420.356 olarak gerçekleşti. Bu satışlar, 2004-2006 yılında iki ülke için, sırasıyla %28 ve %57% oranlarında bir artışa tekabül ediyor.
Arjantin : Renault’nun uzun yıllardır süren varlığını pekiştiren yeni bir ürün
50 yılı aşan bir süredir Santa Isabel Fabrikası (Cordoba) ile Arjantin’de faaliyet gösteren ve ülkede yüksek bir tanınırlığa sahip olan Renault’nun 2006’daki pazarı payı %11,5 idi. Sedan segmentinde yer alacak olan Logan, Laguna II, Scénic I, Mégane I (4 ve 5 kapılı versiyonları), Mégane II (4 ve 5 kapılı ve steyşın versiyonları), Clio II (3,4 ve 5 kapılı versiyonları), Kangoo ve Master’dan oluşan mevcut ürün yelpazesini tamamlayacak. Ürün atağı, 2007 Nisan ayında Grand Scenic II’nin, Haziran ayında ise Mégane II Coupé-cabriolet’nin ülkeye ithalatı ile takviye edilecek.
Arjantin’de özellikle ilgi gören sedan versiyonu ile Logan’ın başlıca hedefini aileler oluşturuyor. Aracın, daha önce başka pazarlarda kanıtladığı sağlamlığı ve uzun ömürlülüğü ise yadsınamaz bir avantaj sunuyor.
Brezilya : emsalsiz bir ürün atağı
Logan, Mart 2006’da çıkan Yeni Mégane ve Kasım 2006’da çıkan Mégane Grand Tour (steyşın)’dan sonra, Renault Kontrat 2009 çerçevesinde Brezilya pazarında lansmanı yapılan üçüncü araç. Araç, Brezilya’da bioetanol motor seçenekleri ile satışa sunulacak. Bu motor seçenekleri, Logan ailesi için dünyada bir ilk oluşturacak. Arjantin’de olduğu gibi, Logan’ın Brezilya’daki hedefi de öncelikli olarak cazip bir fiyat/iç hacim oranı arayışında olan aileler.
Renault, Kontrat 2009 çerçevesinde 3 modelin daha lansmanını öngörüyor. Renault do Brasil, yenilenen ve pazarın beklentilerine göre uyarlanan ürün yelpazesi ile, satışlarını ikiye katlamayı hedefliyor.
Curitiba üretim araçlarının optimizasyonu
Curitiba’da (Parana Eyaleti) bulunan Ayrton Senna üretim tesisleri, Renault (Master) ve Nissan (Frontier ve Xterra) üreten bir hafif ticari araç fabrikası, bir binek araç fabrikası ve Güney Amerika için üretim yapan motor fabrikası ile üç fabrikadan oluşuyor. Halen Clio, Clio Sedan, Mégane, Mégane Grand Tour ve Scénic’in üretildiği montaj fabrikası, 1998’de faaliyete geçti. Logan, bir yıl içinde Curitiba’nın üretime aldığı üçüncü araç.
Binek araç fabrikası 200.000 araçlık bir üretim kapasitesine sahip. Hatta alınan altıncı araç olan Logan’ın devreye girmesi, bir taraftan fabrikaya daha büyük bir esneklik kazandırırken, diğer taraftan tesislerin optimizasyonunu sağlıyor.
X90 platformu araçlarının üretim kapasitesi yılda 110.000 adet seviyesinde. Üretim iç pazara ve başta Arjantin ve Meksika olmak üzere ihracata yönelik. Logan Meksikalı tüketicilere Nissan markası ile sunulacak. Aracın özellikleri daha sonra açıklanacak.
Renault, binek araç montaj fabrikasının üretimini günde 300 araçtan 450 araca çıkarmak amacıyla, Nisan 2007’nin başında ikinci bir vardiyayı devreye aldı ve 600 kişi işe alındı
Parçalarının %80’i Brezilya’da üretilecek olan Logan, önemli bir yerlilik oranına sahip. 2009 yılında araç parçalarının %90’ının bölgeden tedarik edilmesi hedefleniyor.
Logan, dünya çapında bir başarı hikayesi
Eylül 2004 tarihindeki lansmanından bu yana, dünyada 450.000’inden fazla Logan satıldı. İran, Hindistan ve Brezilya’da üretiminin başladığı 2007 yılı, X90 programı için bir dönüm noktası oluşturuyor. Artık 7 ülkede üretilen ve 55 ülkede pazarlanan Logan, Renaul’nun uluslararası gelişmesi ve büyümesinin temel öğelerinden biri. X90 programı, Renault Kontrat 2009 planı çerçevesinde öngörülen 800.000 araçlık büyüme hedefinin önemli bir bileşeni..
Amerika kıtasında üretimi, Kolombiya’da Envigado kentinde Sofasa fabrikasında gerçekleşen Logan, 2005 Eylül ayından bu yana Kolombiya, Venezüella ve Ekvator pazarlarında satışa sunuluyor.
Logan programı Avrupa’da da büyük bir başarıya imza attı. Logan ailesi, Avrupa’da steyşın versiyonu Logan MCV ve ticari versiyon Logan Van ile genişledi. Yılın ilk aylarında, Avrupa pazarlarında ve Türkiye’de, Logan MCV satışları 5.500 adede ulaştı.
İran’da Tondar-90 adı altında satışa sunulan Logan gelecek vaat ediyor. İranlı müşterilerin bir haftada verdikleri 85.000 sipariş, aracın ülkedeki 2007 üretimine eşit. 2009 yılına kadar geliştirilmesi öngörülen yılda 300.000 araçlık üretim kapasitesi iki yerel ortak Iran Khodro ve Pars Khodro’nun tesisleri arasında paylaşılacak.
Hindistan’da ilk Logan, Hintli ortak Mahindra ile imzalanan ortak üretim anlaşmasının üzerinden kısa süre sonra, 4 Nisan 2007’de Nashik fabrikasının üretim hattından çıktı. Elde edilen bu başarı, Renault’nun mühendislik, kalite ve satın alma konularındaki becerisi ile Mahindra’nın endüstriyel becerisi, Hintli müşteriler hakkındaki derin bilgi birikimi ve bu fabrika çalışanlarının özverisinin sonucu.
• Curitiba’da üretilen araçlardan biri, Meksika pazarını hedefleyen bir Logan türevi ve Nissan markası adı altında piyasaya sürülecek.
• Ürün yelpazesinin zenginleşmesi, üretim artışı, satışlardaki artış, yeni işe alımlar, ticari şebekenin geliştirilmesi: tümü Renault büyüme planının Latin Amerika’da kat ettiği yolun göstergeleri.
Logan’ın, Kolombiya, Venezüella ve Ekvator’da satışa sunulmasından sonra, Mayıs ayında Arjantin’de ardından da Temmuz ayında Brezilya’da Renault adı altında lansmanı, Renault Kontrat 2009 planının Latin Amerika’da yeni bir aşamaya geçtiğine işaret ediyor. Renault, Logan’la, bölgede yeni bir müşteri kitlesini hedefliyor: geniş ve hesaplı, sağlam ve bakımı kolay bir araç arayışındaki aileler. Bölgenin, gelişme sürecindeki iki önemli otomobil pazarı olan Arjantin ve Brezilya, Renault için büyük bir potansiyel sunuyor: 2006’da, Brezilya’da 1.834.581 yeni araç (Binek + Ticari) trafiğe çıkarken, aynı yıl Arjantin’de bu sayı 420.356 olarak gerçekleşti. Bu satışlar, 2004-2006 yılında iki ülke için, sırasıyla %28 ve %57% oranlarında bir artışa tekabül ediyor.
Arjantin : Renault’nun uzun yıllardır süren varlığını pekiştiren yeni bir ürün
50 yılı aşan bir süredir Santa Isabel Fabrikası (Cordoba) ile Arjantin’de faaliyet gösteren ve ülkede yüksek bir tanınırlığa sahip olan Renault’nun 2006’daki pazarı payı %11,5 idi. Sedan segmentinde yer alacak olan Logan, Laguna II, Scénic I, Mégane I (4 ve 5 kapılı versiyonları), Mégane II (4 ve 5 kapılı ve steyşın versiyonları), Clio II (3,4 ve 5 kapılı versiyonları), Kangoo ve Master’dan oluşan mevcut ürün yelpazesini tamamlayacak. Ürün atağı, 2007 Nisan ayında Grand Scenic II’nin, Haziran ayında ise Mégane II Coupé-cabriolet’nin ülkeye ithalatı ile takviye edilecek.
Arjantin’de özellikle ilgi gören sedan versiyonu ile Logan’ın başlıca hedefini aileler oluşturuyor. Aracın, daha önce başka pazarlarda kanıtladığı sağlamlığı ve uzun ömürlülüğü ise yadsınamaz bir avantaj sunuyor.
Brezilya : emsalsiz bir ürün atağı
Logan, Mart 2006’da çıkan Yeni Mégane ve Kasım 2006’da çıkan Mégane Grand Tour (steyşın)’dan sonra, Renault Kontrat 2009 çerçevesinde Brezilya pazarında lansmanı yapılan üçüncü araç. Araç, Brezilya’da bioetanol motor seçenekleri ile satışa sunulacak. Bu motor seçenekleri, Logan ailesi için dünyada bir ilk oluşturacak. Arjantin’de olduğu gibi, Logan’ın Brezilya’daki hedefi de öncelikli olarak cazip bir fiyat/iç hacim oranı arayışında olan aileler.
Renault, Kontrat 2009 çerçevesinde 3 modelin daha lansmanını öngörüyor. Renault do Brasil, yenilenen ve pazarın beklentilerine göre uyarlanan ürün yelpazesi ile, satışlarını ikiye katlamayı hedefliyor.
Curitiba üretim araçlarının optimizasyonu
Curitiba’da (Parana Eyaleti) bulunan Ayrton Senna üretim tesisleri, Renault (Master) ve Nissan (Frontier ve Xterra) üreten bir hafif ticari araç fabrikası, bir binek araç fabrikası ve Güney Amerika için üretim yapan motor fabrikası ile üç fabrikadan oluşuyor. Halen Clio, Clio Sedan, Mégane, Mégane Grand Tour ve Scénic’in üretildiği montaj fabrikası, 1998’de faaliyete geçti. Logan, bir yıl içinde Curitiba’nın üretime aldığı üçüncü araç.
Binek araç fabrikası 200.000 araçlık bir üretim kapasitesine sahip. Hatta alınan altıncı araç olan Logan’ın devreye girmesi, bir taraftan fabrikaya daha büyük bir esneklik kazandırırken, diğer taraftan tesislerin optimizasyonunu sağlıyor.
X90 platformu araçlarının üretim kapasitesi yılda 110.000 adet seviyesinde. Üretim iç pazara ve başta Arjantin ve Meksika olmak üzere ihracata yönelik. Logan Meksikalı tüketicilere Nissan markası ile sunulacak. Aracın özellikleri daha sonra açıklanacak.
Renault, binek araç montaj fabrikasının üretimini günde 300 araçtan 450 araca çıkarmak amacıyla, Nisan 2007’nin başında ikinci bir vardiyayı devreye aldı ve 600 kişi işe alındı
Parçalarının %80’i Brezilya’da üretilecek olan Logan, önemli bir yerlilik oranına sahip. 2009 yılında araç parçalarının %90’ının bölgeden tedarik edilmesi hedefleniyor.
Logan, dünya çapında bir başarı hikayesi
Eylül 2004 tarihindeki lansmanından bu yana, dünyada 450.000’inden fazla Logan satıldı. İran, Hindistan ve Brezilya’da üretiminin başladığı 2007 yılı, X90 programı için bir dönüm noktası oluşturuyor. Artık 7 ülkede üretilen ve 55 ülkede pazarlanan Logan, Renaul’nun uluslararası gelişmesi ve büyümesinin temel öğelerinden biri. X90 programı, Renault Kontrat 2009 planı çerçevesinde öngörülen 800.000 araçlık büyüme hedefinin önemli bir bileşeni..
Amerika kıtasında üretimi, Kolombiya’da Envigado kentinde Sofasa fabrikasında gerçekleşen Logan, 2005 Eylül ayından bu yana Kolombiya, Venezüella ve Ekvator pazarlarında satışa sunuluyor.
Logan programı Avrupa’da da büyük bir başarıya imza attı. Logan ailesi, Avrupa’da steyşın versiyonu Logan MCV ve ticari versiyon Logan Van ile genişledi. Yılın ilk aylarında, Avrupa pazarlarında ve Türkiye’de, Logan MCV satışları 5.500 adede ulaştı.
İran’da Tondar-90 adı altında satışa sunulan Logan gelecek vaat ediyor. İranlı müşterilerin bir haftada verdikleri 85.000 sipariş, aracın ülkedeki 2007 üretimine eşit. 2009 yılına kadar geliştirilmesi öngörülen yılda 300.000 araçlık üretim kapasitesi iki yerel ortak Iran Khodro ve Pars Khodro’nun tesisleri arasında paylaşılacak.
Hindistan’da ilk Logan, Hintli ortak Mahindra ile imzalanan ortak üretim anlaşmasının üzerinden kısa süre sonra, 4 Nisan 2007’de Nashik fabrikasının üretim hattından çıktı. Elde edilen bu başarı, Renault’nun mühendislik, kalite ve satın alma konularındaki becerisi ile Mahindra’nın endüstriyel becerisi, Hintli müşteriler hakkındaki derin bilgi birikimi ve bu fabrika çalışanlarının özverisinin sonucu.
No comments:
Post a Comment